I torsdags, precis efter att jag blivit fotad till Metro-artikeln, hade vi en workshop med ett mediehus och tävlade i fyra lag mot varandra för att på 20 minuter få fram den bästa lösningen på varsitt påhittat case för några utvalda kunder. Inga budgetbegränsingar! Jag hamnade i samma lag som min chef och Håkan och spånade fritt kring en av våra spelkunder som jag jobbat med tidigare.
Vi spottade idéer som galna och försökte få ihop en röd tråd innan tiden tog slut då vi på 120 sekunder skulle presentera det inför gruppen. Jag fick äran att gå upp och försöka få med alla tokiga tankar vi samlat på oss och när alla presenterat var vi rätt säkra på att vi hade vunnit och highfivade varandra till segern, sådär som riktigt odrägliga dåliga vinnare gör. Stämningen var på topp i rummet och vi skrattade så att vi grät, så himla roligt!
Och vi vann faktiskt! När alla lugnat ner sig vände sig Håkan till mig och sa Det var dina idéer. Åh!
Sista timmen på dagen ägnade jag åt att maila två planer till min riktiga kund varpå hen ringde upp (Läget?) och berömde mig för allt jobb, så fint att det detaljarbetet uppmärksammades. Kan inte minnas när jag senast trivdes såhär bra på något jobb och nästa vecka kommer några av mina favoritkollegor från andra huset att flytta in hos oss.
Är du nyfiken på medieplanerarrollen så missa inte What Happens In Media Planning som vi alla älskar!