1. Använd redan befintliga kunders beteende
En restaurang vid namn Comodo i New York uppmuntrar sina gäster att ta bild på maten de får in och sen tagga den med #comodomenu dem så att deras andra gäster får upp ögonen för vilken typ av mat som serveras. De flesta verkar geotagga av bara farten!
2. Använd geotaggen för att hitta nya kunder
Luger, som jag nog är lite förälskad i sen Way Out West, taggar sina kommande konserter på Instagram med platsen där spelningen ska äga rum. Det innebär att om jag är på Strand i helgen och kikar igenom vilka bilder som taggats där så kommer jag se att Deerhoof Holograms ska spela där inom kort.
Fiffigt! Även om jag är säker på att inte så många känner till att platsen under användarnamnet är klickbar men nu vet du!
3. Jobba med ambassadörer som brinner för varumärket
Jag följer bland annat supermodellen Coco Rocha och fotografen och bloggaren From Me To You-Jamie på Instagram och det är helt uppenbart vilka företag de jobbar med men det gör inte så mycket så länge de tar fina bilder. Coco gör galna modelljobb åt Longchamp och Jaime dricker Veuve Cliquot mest hela tiden.
Jag har hört mig för om det är möjligt att göra en kampanj tillsammans med Kenza men icke! Där sätter hon stopp. Det hade varit något!